ابزارهای باغبانی مناسب هر باغچه: از مبتدی تا حرفه ای

Picture of  تیم تحریه  ابزارمحک

تیم تحریه ابزارمحک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

باغبانی و نگهداری از باغ و باغچه زمانی برای باغبانان دلپذیر است، که ابزار مناسب را در اختیار داشته باشند. ابزار باغبانی برای باغچه، بسته به ابعاد آن و نوع گیاهانی که در محوطه مورد نظر رشد کرده‌اند، متفاوت خواهند بود؛ اما در هر حال، ابزاری مانند بیلچه، آبپاش، دستکش، بیل، قیچی هرس و شن کش، برای هر محیطی ضروری هستند. البته ابعاد آن‌ها برای هر محیط، متفاوت خواهند بود!

هر چه ابعاد باغ یا باغچه بزرگتر باشد، مسلما به ابزار باغبانی حرفه ای‌تری نیاز خواهید داشت. برای مثال، در هرس شاخه‌های درختان قدیمی و تنومند، شما باید به جای اره دستی از یک اره زنجیری استفاده کنید؛ زیرا این نوع ابزار، قدرت بیشتری برای قطع شاخه درختان دارد. از طرفی، شاید در یک باغچه کوچک بتوانید با کمک یک جاروی معمولی، برگ‌های اضافی را از محوطه باغ جمع آوری کنید؛ اما مسلما در یک باغ بزرگ با تعداد زیادی درخت، استفاده از یک خزان روب برقی، اقدام مناسب‌تری خواهد بود!

در ادامه این مبحث، توضیحات بیشتری درباره انتخاب بهترین ابزار باغبانی ضروری ارائه خواهیم داد.

چرا انتخاب ابزار باغبانی مهم است؟

کاربرد ابزار آلات باغبانی مناسب، برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی ضروری است؛ ضمن اینکه استفاده از این گونه ابزار، می‌تواند ایمنی باغبان را تضمین نماید! بنابراین انتخاب بهترین ابزار باغبانی برای باغچه اهمیت زیادی دارد. از کاربردی‌ترین ابزار باغبانی خانگی که حتی برای باغبانی در ابعاد کوچک نیز باید آن‌ها را تهیه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اره دستی
  • داس
  • شن کش
  • قیچی هرس
  • بیل یا بیلچه باغبانی
  • شلنگ آب و آبپاش
  • دستکش مخصوص باغبانی

تفاوت ابزار باغبانی حرفه‌ای با ابزارآلات خانگی

فرض کنید در یک باغ بزرگ با درخت‌های تنومند، می‌خواهید شاخه‌های اضافی درختان را هرس کنید. یا حتی گاهی لازم است درخت‌های قوی و بلند را قطع کرده و از محیط باغ خارج نمایید. در چنین شرایطی، ابزاری مانند اره دستی یا قیچی هرس معمولی، گزینه مناسبی نیستند؛ بلکه لازم است ابزار قدرتمند مانند سرشاخه زن برقی، اره زنجیری یا شمشاد زن موتوری را تهیه کنید!

در اصل، این گونه ابزار با کمک نیروی الکتریکی، از قدرت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند با سرعت بیشتری، فرایند هرس یا قطع شاخه‌های اضافی و تنه درخت را انجام دهند. به این ترتیب، تهیه ابزار باغبانی برای باغچه و باغ، باید متناسب با ابعاد و نوع فعالیت‌های باغبانان، انجام گیرد.

معرفی انواع ابزار باغبانی ضروری برای باغچه بزرگ

تنوع ابزار باغبانی حرفه‌ای به افراد کمک می‌کند تا متناسب با نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند. به منظور معرفی انواع ابزار باغبانی ضروری و حرفه‌ای، از چمن زن گرفته تا انواع اره، لیست زیر را تهیه کرده‌ایم تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود:

  • انواع داس موتوری؛ شامل داس موتوری چند کاره بنزینی، داس موتوری پشتی، داس موتوری ۴۴ سانتی‌متری و داس برقی
  • انواع اره زنجیری؛ شامل اره بنزینی ۴۰ سانتی‌متری
  • انواع شمشاد زن؛ از جمله شمشاد زن برقی، ۵۰ سانتی‌متری و شمشاد زن موتوری ۶۰ سانتی
  • انواع دستگاه چمن زن برقی؛ شامل دستگاه‌های چمن زن برقی ۳۲ سانتی متری و ۳۸ سانتی‌متری
  • چمن زن بنزینی ۴۶ سانتی‌متری
  • سرشاخه زن برقی برای آراستن درختان

به عنوان یک نکته مهم در راهنمای خرید ابزار باغبانی، لازم است اشاره کنیم که کارایی هر دستگاه، متناسب با قدرت موتوری آن مشخص می‌شود؛ برای مثال، انواع چمن زن می‌توانند توان متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. شما باید بر اساس مساحت چمن موجود در باغ یا باغچه خود، یک دستگاه چمن زن با ابعاد و توان مناسب را انتخاب نمایید!

قیمت ابزار باغبانی خانگی و حرفه‌ای چقدر است؟

مسلما هزینه‌ای که برای ابزار باغبانی خانگی پرداخت می‌کنید، نسبت به قیمت ابزار باغبانی حرفه‌ای بسیار کمتر است. برای مثال، یک قیچی هرس کوچک ارزان می‌تواند برای باغداری در ابعاد خانگی مناسب باشد؛ این در حالی است که برای یک باغ با ابعاد بزرگ، لازم است از یک شمشاد زن موتوری یا برقی استفاده کنید، که هزینه‌ای بسیار بالاتری از قیچی هرس دارد.

در حالت کلی، فاکتورهای زیر می‌توانند قیمت ابزار باغبانی را تعیین نمایند:

  • ابعاد دستگاه
  • قدرت موتوری و توان دستگاه
  • نوع سوخت
  • برند سازنده

در بحث خرید انواع ابزار باغبانی، لازم است حتما از افراد کارشناس کمک بگیرید؛ چون در این صورت، خرید ابزار باغبانی با دقت بیشتر و هزینه مناسب‌تری انجام می‌گیرد. گاهی تنها با صرف یک هزینه متوسط می‌توانید نیاز خود را برطرف نمایید! در فروشگاه اینترنتی محک، قیمت انواع ابزار باغبانی برای باغ و باغچه، درج شده است.

مرجع معتبر برای خرید بهترین ابزار باغبانی؛ از مبتدی تا حرفه‌ای

در این مطلب تلاش کردیم تا یک راهنمای خرید ابزار باغبانی را به طور مختصر ارائه دهیم. مشخص شد که انواع ابزار باغبانی برای باغچه را باید بر اساس ابعاد باغ، و با توجه به نوع کاربری آن‌ها تهیه نمود. همچنین، ابزارآلات باغبانی باید به گونه‌ای باشند تا علاوه بر صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه، ایمنی افراد را افزایش دهد!

کارشناسان محک می‌توانند راهنمایی‌های لازم را در زمینه خرید انواع ابزار باغبانی، در اختیار شما قرار دهند. به منظور دریافت مشاوره خرید، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت، با کارشناسان ما در تماس باشید. برای خرید حضوری نیز نمایندگی‌های محک، حاضر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.