راهنمای انتخاب بهترین دریل برای پروژه‌های خانگی

Picture of  تیم تحریه  ابزارمحک

تیم تحریه ابزارمحک

زمان مطالعه: 3 دقیقه

احتمالا تاکنون برای اقداماتی مانند نصب تابلو یا چوب لباسی دیواری در خانه، با مشکل مواجه شده‌اید؛ مخصوصا اگر محل مورد نظر شما یک دیوار بتنی بوده است! در چنین شرایطی، قطعا داشتن یک دریل برقی یا نوع شارژی آن، می‌تواند مفید باشد. اگر تاکنون چنین ابزاری را خریداری نکرده‌اید، در این مقاله توضیحاتی تحت عنوان راهنمای خرید بهترین دریل خانگی به شما ارائه می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس معیارهایی که در این راهنما ارائه شده‌اند، بهترین ابزار را از بهترین برند، برای خود انتخاب نمایید.

معمولا در راهنمای خرید دریل خانگی، باید به نکاتی مانند توان و قدرت دستگاه، قابلیت چپگرد و راستگرد بودن آن، سرعت چرخش مته، نوع سه نظام و برقی یا شارژی بودن آن دقت نمود. تمامی این موارد می‌توانند بر قیمت دریل خانگی نیز تاثیرگذار باشند.

چگونه یک دریل خانگی مناسب انتخاب کنیم؟

در هنگام خرید دریل خانگی، باید به پارامترهای مختلفی دقت کنید، تا متناسب با نیاز خود و بدون صرف هزینه اضافی، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در راهنمای خرید بهترین دریل خانگی، که در ادامه آمده است، مهم‌ترین فاکتورها را معرفی می‌کنیم.

توان و قدرت دریل

قدرت دریل، مشخص می‌کند که شما تا چه حد می‌توانید از آن انتظار داشته باشید و یا بر آن فشار اعمال کنید! معمولا توان دریل خانگی از ۶۰۰ تا ۸۰۰ وات انتخاب می‌شود؛ البته افرادی که به شکل حرفه‌ای‌تر از این دریل‌ها استفاده می‌کنند، بهتر است توان دستگاه خود را بالاتر از ۷۰۰ انتخاب نمایند. البته همین موضوع، تاثیر قابل توجهی بر قیمت دریل خانگی خواهد داشت.

سرعت دریل نیز تاثیر مستقیمی بر قدرت آن دارد. مثلا یک دریل خانگی با سرعت چرخش پایین، می‌تواند به عنوان دریل پیچ گوشتی استفاده شود؛ در حالی که سرعت چرخش بالای دریل خانگی، آن را به یک ابزار مناسب برای سوراخ کاری دیوار و سطوح تبدیل می‌کند.

نوع دریل خانگی

افرادی که قصد خرید دریل برای مصارف خانگی دارند، می‌توانند دریل چکشی خانگی را انتخاب کنند! این نوع ابزار، توان و قدرت کافی برای سوراخکاری سطوح مختلف را دارد و یک دریل مناسب برای مبتدیان به حساب می‌آید!

دو نوع دیگری که برای کاربردهای حرفه‌ای‌تر توصیه می‌شوند، شامل دریل‌های نیمه گیربکسی و گیربکسی هستند، که قیمت آن‌ها نسبت به دریل چکشی بالاتر است. در بین سه نوع دریل یاد شده، نوع گیربکسی بیشترین قدرت را برای سوراخ کردن سطوح دارد و در عین حال، گرانترین گزینه است.

شاید خریدن دریل چندکاره برای مصارف خانگی، راهکار خوبی باشد؛ چون در این صورت، شما به صورت همزمان یک گردبر و عمودبر دارید، که از آن برای سوراخکاری یا ساییدن سطوح نیز استفاده می‌کنید!

منبع تغذیه دریل خانگی

مهم‌ترین نکته‌ای که در راهنمای خرید بهترین دریل خانگی باید به آن دقت نمود، منبع تغذیه این نوع ابزار است. دریل شارژی، وسیله‌ای است که با کمک باتری، انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند؛ اما معمولا خرید آن باصرفه نیست.

در واقع، اگر افراد در بازه‌های زمانی طولانی، از دریل شارژی خانگی خود استفاده نکنند، احتمال خرابی باتری وجود دارد؛ در این صورت تعویض باتری، هزینه زیادی را به مصرف‌کننده تحمیل خواهد کرد! از طرفی، برای استفاده‌های طولانی مدت، ممکن است شارژ آن تمام شود! بنابراین اغلب کارشناسان، خرید دریل برقی خانگی را به افراد توصیه می‌کنند.

وزن و ابعاد دریل خانگی

ابعاد دریل، به نوع نیاز افراد بستگی دارد. ابعاد بزرگتر این نوع ابزار، قدرت بیشتری دارند؛ بنابراین اغلب برای کاربردهای حرفه‌ای استفاده می‌شوند! برای مثال، دریل‌های پیچ گوشتی ابعاد نسبتا کوچکی دارند و برای سوراخ‌کاری مناسب نیستند؛ اما دریل‌های چکشی، با ابعاد بزرگتری تولید می‌شوند.

وزن دریل خانگی نیز باید به اندازه‌ای باشد، که افراد مبتدی به راحتی بتوانند با آن کار کنند. دریل‌های سنگین، اغلب برای پروژه‌های بزرگ و حرفه‌ای به کار می‌روند. اگر وزن دریل خانگی بیش از حد سنگین باشد، امکان تغییر زاویه در حین کار وجود ندارد.

داشتن سه نظام اتوماتیک

نوع سه نظام دریل، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در راهنمای خرید بهترین دریل خانگی، به آن پرداخته شود؛ زیرا سرعت تغییر مته دریل، به نوع سه نظام مربوط است! اتوماتیک بودن سه نظام دریل، به تعویض سریع مته کمک خواهد کرد.

از طرفی، با توجه به تنوع کاربرد دریل در خانه، لازم است دریلی را انتخاب کنید که سه نظام آن، با ابعاد انواع مته سازگار باشد. شاید خرید یک دریل ست با مجموعه‌ای از مته‌ها و ابزار، گزینه باصرفه‌تری برای مصارف خانگی باشد!

بهترین دریل خانگی را از کجا بخریم؟

علاوه بر اصولی که باید به عنوان راهنمای خرید بهترین دریل خانگی در نظر بگیرید، انتخاب یک برند معتبر و مطمئن نیز اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر، برند محک یکی از بهترین تولید کنندگان انواع دریل برقی و شارژی خانگی به حساب می‌آید؛ به طوری که توانسته است اعتماد کاربران را درباره انواع ابزارآلات مانند دریل پیچ گوشتی، دریل چکشی و دریل چندکاره به دست آورد.

جهت دریافت مشاوره برای خرید دریل‌های خانگی محک، می‌توانید از شماره درج شده در سایت کمک بگیرید. همچنین، در صورتی که قصد خرید دریل برای پروژه‌های خانگی خود دارید، می‌توانید از طریق نمایندگی‌های محک یا فروشگاه اینترنتی ما، سفارش خود را ثبت نمایید. فراموش نکنید که محک، همواره بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت برای شما در نظر می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.