کاربردی ترین ابزارآلات باغبانی

Picture of  تیم تحریه  ابزارمحک

تیم تحریه ابزارمحک

زمان مطالعه: 4 دقیقه

صحبت از باغبانی و پرورش گل و گیاه که می‌شود، اولین اقدام مهم، تهیه انواع ابزار باغبانی است. از کاربردی‌ترین ابزار آلات باغبانی می‌توان به دستکش، قیچی، هرس، بیلچه، چنگال باغ و بیل اشاره کرد. هر یک از ابزار باغبانی، برای آن هستند تا انواع عملیات مانند هرس، کاشت، جابجایی گیاه و مراقبت از آن، به بهترین شکل ممکن انجام گیرند؛ ضمن این که استفاده از بهترین ابزار باغبانی، باعث می‌شود تا ایمنی افراد در حین کار کاملا حفظ شده و لذت از پرورش گیاهان و نگهداری از باغ، دو چندان گردد.

بر همین اساس، در این مطلب به دنبال آن هستیم تا به معرفی ابزار باغبانی دستی و برقی پرداخته و در نهایت، یک راهنمای خرید ابزار باغبانی را به شما ارائه دهیم.

دستکش

ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارآلات باغبانی، که حتی برای پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی نیز به آن نیاز دارید، دستکش باغبانی است. دوام دستکش باغبانی، نسبت به دستکش‌های معمولی بیشتر است؛ از طرفی این نوع دستکش‌ها، باید حجم مناسبی داشته باشند، تا بتوان عملیاتی مانند کاشت بذر یا پیوند نهال را با ظرافت انجام داد.

یک دستکش باغبانی نامناسب، خود می‌تواند عامل ایجاد تاول باشد! بهترین دستکش باغبانی باید از پارچه‌های قابل تنفس و ضد آب ساخته شوند، تا فرد هنگام کار احساس خنکی و راحتی کافی را داشته باشد.

قیچی هرس

وجود یک قیچی باغبانی، به شما کمک می‌کند تا گیاهان خود را با کمترین آسیب هرس کنید. یک قیچی باغبانی خوب برای کارهای زیر استفاده می‌شود:

  • هرس کردن انواع رشدهای ناخواسته
  • نوک زدن گیاهان برای کمک به رشد بهتر آن‌ها
  • حذف کردن علف‌ها و گیاهان اضافی از ساقه برخی گیاهان دیگر

کاربرد ابزار باغبانی به شیوه صحیح، برای رسیدن به بهترین نتیجه ضروری است؛ ضمن این که احتمال آسیب به باغبان و گیاه را به حداقل می‌رسد.

لوپرها (قیچی‌های دسته)

حتما تاکنون، در حین راه رفتن در باغ، متوجه شاخه‌های مزاحم درختان شده‌اید؛ برخی از این شاخه‌ها ضخیم بوده، و با قیچی معمولی قابل حذف نیستند. از طرفی، ممکن است به دلیل بالا بودن شاخه مورد نظر، دسترسی به آن چندان ساده نباشد؛ در چنین مواردی، لوپرها به کمک شما می‌آیند.

آن‌ها قیچی‌های بلندی هستند، که می‌توانند با عملکرد جغجغه‌ای خود، شاخه‌های مزاحم را هرس نمایند! شما می‌توانید این ابزار باغبانی ضروری را در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف خریداری کنید.

بیل و بیلچه

یک باغبان در هر مرحله از فرایند کاشت، جابجایی یا زیر و رو کردن خاک، به بیل یا بیلچه نیاز دارد. حتی اگر باغبان بخواهد موادی مانند کمپوست و مالچ را به خاک اضافه کرده و آن‌ها را ترکیب کند، قطعا لازم است این کار را با بیل انجام دهد. بنابراین حتما خرید بیل را به عنوان مهم‌ترین ابزار باغبانی دستی، در نظر داشته باشید.

شن کش

به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین ابزار باغبانی، شن کش است که می‌تواند در جمع آوری برگ‌های درختان، صاف کردن خاک یا پخش مالچ به شما کمک کند. بهترین شنکش‌های باغبانی از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند، تا باغبان بتواند به مدت طولانی از آن استفاده نماید.

ماله دستی

یکی دیگر از بهترین ابزار باغبانی، که اغلب برای کاشت گیاه در گلدان، بیرون آوردن علف‌های هرز و پیوند گیاهان بستر و گیاهان دارویی به کار می‌رود، ماله دستی نامیده می‌شود! اگر بخواهید حجم زیادی از خاک را جابجا کنید، قطعا باید یک ماله دستی با تیغه پهن داشته باشید؛ در حالی که ماله‌های با تیغه بلند و باریک، به شما کمک می‌کنند تا علف‌های هرز را از ریشه قطع کنید!

برای استفاده از ابزار باغبانی، باید اصول ساخت آن به بهترین شکل ممکن رعایت شده باشد. برای مثال، یک ماله دستی خوب، از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود، تا طول عمر زیادی داشته باشد؛ ضمن اینکه دسته آن باید به راحتی در دست قرار گیرد.

شیلنگ باغ با نازل قابل تنظیم

در بین کاربردی‌ترین ابزار باغبانی، شیلنگ باغ اهمیت زیادی دارد؛ زیرا معمولا برای آب دادن به گیاهان دوردست، به یک شیلنگ بلند نیاز دارید؛ البته باید بتوانید فشار آب آن را تنظیم کنید. بنابراین اگر یک باغچه یا باغ بزرگ دارید، حتما خرید شیلنگ باغ با کیفیت را در اولویت قرار دهید، تا هنگام آبیاری با کمترین مشکل مواجه شوید.

اره باغبانی

اره یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در باغبانی به حساب می‌آید، که اغلب برای هرس درختان به کار می‌رود. یک اره سبک، تیز با تیغه تاشو و غلاف‌دار، به شما کمک می‌کند تا هر نوع شاخه اضافی بر روی تنه درختان را حذف کرده و از این طریق، به رشد سالم گیاه خود کمک کنید؛ بدون آن که آسیبی به درخت وارد گردد.

هر چند استفاده از اره دستی، در بین باغبانان رایج‌تر است، اما در مواردی که قطع شاخه‌های بزرگ و تنومند ضروری می‌شود، باید از نوع برقی این ابزار باغبانی کمک گرفت!

ابزار برقی برای باغبانی کدامند؟

غیر از ابزارهای دستی، برخی ابزارهای باغی برقی نیز وجود دارند که انجام فعالیت‌های باغی را ساده‌تر می‌کند. این ابزارها به قرار زیر هستند:

  • دمنده برگ: دمنده برگ از ابزار باغبانی برقی است، که برای تمیز کردن برگ‌های روی چمن و زمین به کار می‌رود. در هنگام خرید این دستگاه، باید به ظرفیت و توان دستگاه دقت نمود. هر چه وسعت زمین باغ بیشتر باشد، دستگاهی با توان بیشتر نیاز دارید.
  • دستگاه چمن زنی: اگر در باغ خود چمن دارید و می‌خواهید آن‌ها را هر چند وقت یکبار هرس کنید تا رشد بهتری داشته باشند، قطعا به یک ماشین چمن زنی قوی نیاز دارید. این دستگاه می‌تواند چمن را خشک کند و علف‌های هرز را از بین ببرد؛ پس نقش موثری بر افزایش سلامت چمن شما خواهد داشت. برخی از دستگاه‌های چمن زنی، با باتری‌های قوی کار می‌کنند و مصرف بهینه‌ای دارند.

خرید بهترین ابزار باغبانی از محک

در این مقاله، به دنبال آن بودیم تا کاربردی‌ترین ابزار باغبانی را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که برای خرید بهترین ابزار باغبانی، حتما باید به فروشگاه‌های معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید. در غیر این صورت، ممکن است ابزارآلات مورد نظر کیفیت کافی را نداشته و یا در حین استفاده از آن‌ها، با مشکل مواجه شوید.

در حال حاضر، فروشگاه محک یکی از بهترین مراجعی است، که امکان خرید انواع ابزار باغبانی برقی و دستی را به صورت تخصصی فراهم نموده است. شما می‌توانید هر نوع ابزار باغبانی را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب، از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا در محک توانایی‌های باغبانی خود بهترین نتیجه را بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.